AdriaanK

God van de zee / Dijkbewaking

35 cm rond, olieverf op paneel, in houten lijst

factor 16 Heeft een duurdere lijst, 40 euro extra

prijs 2 x 1100,-

Heeft een duurdere lijst, 40 euro extra

Druidedans

60x120 cm, olieverf op paneel, in houten lijst

factor 16

prijs 2880,-

De smookster

80x30 cm, olieverf op paneel, in houten lijst

factor 10

prijs 1100,-

 

Do not inhale 

60x120 cm, olieverf op paneel, in houten lijst

factor 16

prijs 2880,-

 

Vlaamse gaai Zebravink / Steenuil / IJsvogel
18 cm rond, olieverf op paneel, in houten lijst

factor 7 Heeft een duurdere lijst, 40 euro extra

prijs 4 x 295,-

Strandplevier / Lepelaars

16 cm rond / 18 cm rond, olieverf op paneel, in houten lijst

 

factor 7 Heeft een duurdere lijst, 40 euro extra

prijs 265,- / 295,-

Blue Lady

70x100 cm, olieverf op doek, in houten lijst

factor 16

prijs 2720,-

Vertrek van de Pumper -> pumps

30x60 cm, olieverf op paneel, in houten lijst

factor 16

prijs 1440,-

Koekeroerisplant

60x60 cm, olieverf op paneel, in houten lijst

factor 10

prijs 1200,-

Lange trein

40x80 cm, olieverf op paneel, in houten lijst

factor 10

prijs 1200,-

In wankel evenwicht

100x100 cm, olieverf op doek, in houten lijst

factor 16

prijs 3200,-

Landingsplaats

76x61 cm, olieverf op doek, in houten lijst

factor 20

prijs 2740,-

De zee heeft straf verdiend

68x122 cm, olieverf op paneel, in houten lijst

factor 10

prijs 4750,-

Streetdans

37 cm rond, olieverf op paneel, in houten lijst

factor 16 Heeft een duurdere lijst, 40 euro extra

prijs 1225,-

Nachtvlinder

47x30 cm, olieverf op paneel, in houten lijst

factor 16 Heeft een duurdere lijst, 40 euro extra

prijs 1275,-

De bezoekers

63x35 cm, olieverf op paneel, in houten lijst

factor 10 Heeft een duurdere lijst, 40 euro extra

prijs 930,-

Shit

40x70 cm, olieverf op doek, in houten lijst

factor 16

prijs 1760,-

Zie jezelf

50x60 cm, olieverf op doek, in houten lijst

factor 7

prijs 770,-

Ballerina

70x50 cm, olieverf op doek, in houten lijst

factor 10

prijs 1200,-

 

De vissers

60x80 cm, olieverf op doek, in houten lijst

factor 10

prijs 1400,-

 

Apocalyps

80x60 cm, olieverf op doek, in houten lijst

factor 16

prijs 2240,-

Dans macabre

60x90, cm olieverf op doek, in houten lijst

factor 10

prijs 1500,-

Zomer

50x80 cm, olieverf op paneel, in houten lijst

factor 16

prijs 2080,-

Groene zee

60x50 cm, olieverf op canvasboard, in houten lijst

factor 7

prijs 770,-

Andere toegang ?

84x50, olieverf op paneel, in houten lijst

factor 10

prijs 1340,-

Andere toegang ?

84x50 cm, olieverf op paneel, in houten lijst

factor 16

prijs 2080,-

Stenen echo

50x70 cm, olieverf op doek, in houten lijst

factor 10

prijs 1200,-

Strandpaal 513 / In afwachting

30x40 / 30x40 cm, olieverf op doek, in houten lijst

factor 16

prijs 2 x 1120,-

 

Aardoffer

75x122 cm, olieverf op doek, in houten lijst

factor 10

prijs 1970,-

Surrealisme in Zierikzee.

Ik ben in 1954 in Zierikzee geboren, en daar woon ik nog steeds. Als kind kon ik vrij aardig tekenen, ik kon er de fantasie in kwijt. Schilderijen vond ik fascinerend, om met verf mensen en beelden te voorschijn te toveren. In 1972 maakte ik kennis met het werk van Carel Willink. Hij schilderde een vreemde stille wereld,met zware luchten en eenzame beelden.
Later ontdekte ik de Belgische schilder Paul Delvaux met de vreemde dromerige vrouwen en skeletten.
Dat werk sprak mij beide erg aan; het zouden mij inspiratiebronnen blijven.

In het begin van de jaren negentig, ben ik gaan schilderen. Dat heb ik mijzelf geleerd, ik ben dus autodidact.
Steeds weer proberen dingen te verbeteren.

Ik schilderde in de éénlaags stijl, wat vrij moeilijk is; alles moet in één keer goed zijn.
Eerst maakte ik een tekening, om er daarna overheen te schilderen. Ik had altijd maar één schilderij onderhanden. Was deze klaar dan, begon ik aan de volgende.

Na een periode van drie jaar waarin ik mijn woning heb verbouwd, was alle ambitie en inspiratie weg.

Via een collegaschilder kwam ik bij Sil van Mil terecht, waar ik acht maanden heb geschilderd. Sindsdien schilder ik in een gelaagde techniek, en meestal aan vijf schilderijen tegelijk.

Wat anderen in mijn schilderijen zien is soms niet wat ik er mee bedoeld heb, maar daar heb ik geen bezwaar tegen; ieder moet maar zien wat hij of zij vindt.

Surrealismus in Zierikzee.
Ich wurde 1954 in Zierikzee geboren und lebe immer noch dort. Als Kind konnte ich ganz gut zeichnen, ich konnte die Fantasie darin verlieren. Ich fand Gemälde faszinierend, um Menschen und Bilder mit Farbe zu beschwören. 1972 wurde ich in die Arbeit von Carel Willink eingeführt. Er malte eine seltsame stille Welt mit schwerem Himmel und einsamen Bildern.

Später entdeckte ich den belgischen Maler Paul Delvaux mit den seltsamen verträumten Frauen und Skeletten.
Beide haben mich wirklich angesprochen; es würde für mich eine Quelle der Inspiration bleiben.

In den frühen neunziger Jahren begann ich zu malen. Das habe ich mir selbst beigebracht, deshalb bin ich Autodidakt.
Immer wieder versuchen Dinge zu verbessern.

Ich habe im einschichtigen Stil gemalt, was ziemlich schwierig ist; alles muss auf einmal stimmen.
Zuerst habe ich eine Zeichnung gemacht und diese dann übermalt. Ich hatte immer nur ein Bild im Gange. War das dann fertig, habe ich mit dem nächsten angefangen.

Nach drei Jahren, in denen ich mein Haus renovierte, waren alle Ambitionen und Inspirationen verschwunden.

Durch einen Malerkollegen bin ich nach Sil van Mil gekommen, wo ich acht Monate lang gemalt habe. Seitdem male ich in einer Schichttechnik und normalerweise auf fünf Gemälden gleichzeitig.

Was andere in meinen Gemälden sehen, ist manchmal nicht das, was ich damit gemeint habe, aber ich habe nichts dagegen. Jeder sollte sehen, was er oder sie denkt.

Surrealism in Zierikzee.

I was born in Zierikzee in 1954, and I still live there. As a child I was able to draw quite nicely, I could lose the fantasy in it. I found paintings fascinating, to conjure up people and images with paint. In 1972 I was introduced to the work of Carel Willink. He painted a strange silent world, with heavy skies and lonely images.

Later I discovered the Belgian painter Paul Delvaux with the strange dreamy women and skeletons.
Both of them really appealed to me; it would remain sources of inspiration for me.

In the early nineties, I started painting. I taught myself that, so I am self-taught.
Time and again trying to improve things.
I painted in the single-layer style, which is quite difficult; everything must be right at once.

First I made a drawing and then painted over it. I always had only one painting in progress. Was this ready then, I started on the next one.

After a period of three years in which I renovated my house, all ambition and inspiration was gone.
Through a colleague painter I came to Sil van Mil, where I painted for eight months. Since then I have been painting in a layered technique, and usually on five paintings at the same time.

What others see in my paintings is sometimes not what I meant by it, but I have no objection to that; everyone should see what he or she thinks.