Roos van Dijk

Schilderwerk als object.   Paintwork as an object.

 

Acapulco

acrylverf en medium op katoen

acrylic paint and medium on cotton

65 x 44 cm, 2018

€ 1585

Berlin Hubba Bubba

acrylverf op canvas

acrylic paint on canvas

65 x 60 cm, 2014

€ 1450

Where the blue serpent goes

Acrylverf en medium op corduroy

Acrylic paint and medium on corduroy

70 x 45 cm, 2018

€ 1585

Yellow windowsill

acrylverf op canvas

acrylic paint on canvas

50 x 60 cm, 2017

€ 1549

Syncing in

acrylverf en spuitverf op canvas, gewapend folie

acrylic paint and spray paint on canvas, reinforced foil

50 x 40 cm, 2018

1200

Shimmering lines

acrylverf op katoen, gemonteerd op groter raamwerk met katoen

acrylic paint on cotton, mounted on larger frame with cotton

70 x 50 cm, 2018

1600

My friend Blob

acrylverf op katoen

acrylic paint on cotton

100 x 90 cm, 2019

€ 2645

In its right place

acrylverf en crêpe tape op doek

acrylic paint and crepe tape on canvas

51 x 41 cm, 2018

1275

Meetingpoint, t[wo rectangles]

acrylverf op handgemaakt canvas

acrylic paint on handmade canvas

80 x 120 cm, 2017

€ 2665

Untitled [red and green]

acrylverf op canvas

acrylic paint on canvas

40 x 30 cm, 2017

€ 963

Purple Foldings

acrylverf en medium op corduroy

acrylic paint and medium on corduroy

65 x 45 cm, 2017

1540

Roos van Dijk (1989) studeerde beeldende kunst aan het Artez hogeschool voor de kunsten in Arnhem en voltooide een semester aan de schildersafdeling van de Sint-Lukas Hogeschool voor Kunst en Vormgeving Brussel (BE).

Na haar afstuderen in de zomer van 2012 ontving ze van het Nederlands Mondriaan Fonds een Starters Stipendium, een subsidie ​​voor jong kunsttalent. Ze sloot zich aan bij het artist-in-residence programma van K.A.I.R. Košice Artist In Residence (SK) in de herfst van 2013 voor drie maanden.

Daarnaast werd haar werk genomineerd voor de Nederlandse Koninklijke Prijs voor Moderne Schilderkunst 2013 en 2014.

In de zomer van 2016, na vier jaar succesvol te hebben gewerkt als beeldend kunstenaar vanuit haar studio in Amsterdam, besloot ze om deel te nemen aan het Master of Fine Arts: Painting-programma van het Frank Mohr Institute, Groningen (NL). Met lof geslaagd in de zomer van 2018.

Als deel van haar Frank Mohr curriculum studeerde Roos aan de ‘Hunter College New York’, Daar onderging haar werk een transformatie. Terwijl eerder haar focus verschoven was van abstractie naar constructie, verschoof die in New York van een schilderwerk als beeld naar een schilderwerk als object. Wat bleef, is het grid, het raster, soms als materiaal waarop geschilderd wordt, bijvoorbeeld op corduroy in plaats van canvas. Ze laat het materiaal voor zich werken. Van Dijk gebruikt het grid, het raster, niet om proportionele precisie te bereiken, maar als onderwerp van artistieke exploratie.

"Ze laat het materiaal voor zich werken. Van Dijk gebruikt het grid, het raster, niet om proportionele precisie te bereiken, maar als onderwerp van artistieke exploratie."
(Anne Mie Emons, Gallery O-68)

Roos van Dijk (1989) studied Fine Arts at Artez Institute of the Arts in Arnhem (NL) and completed one semester at the painting department of Sint-Lukas Brussels University College of Art and Design (BE).

After her graduation in the summer of 2012, she received a Starters Stipendium from the Dutch Mondrian Fund, a subsidy for young art talents. She joined the artist-in-residence program of K.A.I.R. Košice Artist In Residence (SK) in the Autumn of 2013 for three months.

Additionally, her work was nominated for The Dutch Royal Award of Modern Painting 2013 and 2014.

In summer 2016, after four years of successfully working as a fine artist from here studio in Amsterdam, she decided to participate in the Master of Fine Arts: Painting program of the Frank Mohr Institute, Groningen. Passed with praise in summer 2018.

As part of her Frank Mohr curriculum, Roos studied at "Hunter College New York" where her work underwent a transformation. While her focus had previously shifted from abstraction to construction, in New York the focus shifted from painting as an image to painting as an object. What remained is the grid, the grid, sometimes as a material to be painted on, for example on corduroy instead of canvas. She makes the material work for herself. Van Dijk uses the grid, the grid, not to achieve proportional precision, but as the subject of artistic exploration.

"She let the material work for itself. Van Dijk uses the grid, not to achieve proportional precision, but as the subject of artistic exploration."
(Anne Mie Emons, Gallery O-68)